Organisatie

Het Nieuwe Nassen

Informele groep, Vereniging / club, Netwerkorganisatie

Het Nieuwe Nassen is een initiatief van BlueCity, gericht op het stimuleren van de voedseltransitie door samenwerkingen tussen Rotterdamse restaurants, voedselondernemers, natuurinclusieve boeren en brancheorganisaties.


Met een directe en praktische Rotterdamse aanpak, zonder complexe theorieën, richt Het Nieuwe Nassen zich op concrete acties. Via diverse programma's, podcasts, meet-ups en inspirerende sessies krijgen horeca-ondernemers praktische tools aangereikt om zelf aan de slag te gaan. Onderwerpen als plantaardige voeding, lokale producten, circulaire economie en afvalvrij koken staan centraal. Dit zijn trends die helpen om de horeca klaar te stomen voor de toekomst.


Sinds september 2021 werkt BlueCity samen met ambassadeurs zoals Perry de Man, een oer-Rotterdamse chef, en plantbased chef Pepijn Schmeink, evenals projectpartners zoals Koninklijke Horeca Nederland, om duurzaam, gezond en circulair ondernemen te promoten bij horeca- en foodretail-ondernemers in Rotterdam. Hun werkwijze draait om samenwerking, kennisuitwisseling en een sterk lokaal netwerk.

Illustration